La nova Àrea Estratègica d’Innovació de Producte engega motors

DESTACAT
26/3/21
338
0

"Des del CIAC ens hem focalitzat molt en la innovació de processos i amb el treball d'elaboració del Pla Estratègic va quedar demostrat que la Innovació de producte és una necessitat molt clara del sector", així s'ha expressat el Clúster Manager, Josep Nadal, durant la benvinguda als assistents de la primera reunió de l'Àrea Estratègica d'Innovació de Producte (AEIP). Nadal ha volgut deixar clar que serà una àrea que "treballarà diferents de com estem acostumats" i que els acords de confidencialitat "seran una constant".

Per tal de finançar els projectes que sorgeixin de l'AEIP, el Clúster Manager del CIAC ha dit que aniran a buscar "línies d'ajudes en l'àmbit estatal i europeu per tal de cobrir les necessitats que hi hagi". La referència de finançament a través d'AEIs, IRCs o Next Generation és evident.

De la AEIP en penjaran tres subàrees, que ja han evolucionat respecte a les que es van presentar en el Pla Estratègic:

  • Millora de l'ecosistema d'innovació.
  • Líder de la subàrea: Manel Garcia, BU Director (Aubay).
  • Projectes competitius.
  • Líder de la subàrea: Marc Jordan, Global Technical & Innovation Director (Estamp).
  • Materials avançats en el sector de l'automoció.

Està previst que l'Àrea Estratègica d'Innovació de Producte faci entre tres i quatre jornades estratègiques durant el 2021 i dues jornades específiques. Per acabar la reunió s'ha presentat un nou soci al CIAC, Clarke Modet i s'ha convidat a la Clúster Manager del Clúster de Materials Avançats, Dolors Pla, per valorar potencials sinergies per col·laborar en nous projectes.

Comentaris