Resum de l'estat de la indústria de l'automoció 2019

DESTACAT
31/12/19
413
0

Desembre 2019. La indústria de l’automoció a Catalunya gaudeix de bona salut, tot i els canvis constants que viu el sector com a conseqüència de la innovació permanent en què es troba instal·lat. Segons l’informe del Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya (CIAC), les aportacions en termes d’ingressos és de quasi 24.000 milions d’euros (23.842 M€), el que significa el 10,16% del PIB català. La majoria de l’aportació sobre els ingressos totals és generat pels fabricants de vehicles (OEM) amb el 55%. El sector dels components (Tier 1 i Tier 2) aporta l’altre 45%.

En comparació amb el 2017, les tres potes han crescut. El major increment l’han viscut les OEM amb un 4,9%, seguit del Tier 2 amb un 1,8% i el Tier 1 amb un 0,8%.
Per altra banda, l’impacte total i la contribució del sector al PIB de Catalunya és de 9.696 M€, dividit en impacte directe (66% -6.422 M€-), impacte indirecte (22% -2.157 M€-) i impacte induït (12% -1.117 M€-).

IMPACTE EN LES PERSONES: 143.000 LLOCS DE TREBALL
La indústria de l’automoció a Catalunya ocupa més de 143.000 persones. El 39% ho fan a llocs de treball directes (més de 56.200 persones), el 54% a llocs de treball indirectes (més de 77.300 persones) i el 7% a llocs de treball induïts (quasi 10.000 persones). Això significa que durant el 2018, el 4,2% de la població activa a Catalunya treballava al sector de l’automoció.
Distribuïdes entre les tres grans potes (OEM, Tier 1 i Tier 2) veiem que quasi 76.000 persones treballen al fabricants de vehicles (OEM), mentre que unes 67.500 ho fan en el sector dels components.

6 DE CADA 10 COTXES SÓN DE GASOLINA
Les previsions indiquen que l’any 2040 el 30% dels vehicles fabricats tindran bateria elèctrica, el 25% seran híbrids, el 23% elèctrics amb pila de combustible i el 22% vehicles amb motors de combustió interna. No obstant això, el parc automobilístic actual encara mostra clares diferències. El 62% són de gasolina, el 28% de dièsel i el 10% vehicles híbrids o elèctrics.
Per altra banda, Castella i Lleó i Catalunya ocupen les dues primeres posicions com a centres productors de vehicles. Els castellans amb un 20,3% de la producció i Catalunya amb 19,2%. A partir d’aquí segueixen Galicia amb un 15,7%, València amb un 14,6% o Aragó amb un 13,4%.

Comentaris