El CIAC celebra l’assemblea general ordinària i debat sobre el vehicle elèctric

DESTACAT
28/9/21
581
0

El CIAC ha fet l’assemblea general ordinària per revisar els comptes, activitats i debatre la gestió amb la presència de més de 40 representants d’empreses associades. Tots els punts s’han aprovat per majoria o unanimitat.

Un dels aspectes més destacats de la sessió ha estat el debat que han mantingut els 3 ponents a la taula rodona prèvia a l’assemblea i que tenia per títol “Està preparada la indústria per l’electrificació?”.

El moderador ha estat Carlos Solé, soci de l’àrea d’Estratègia-Economics & Regulation de KPMG. Respecte als ponents s’ha comptat amb:

  • Pere Relats. President i CEO de Relats Group.
  • Antoni Maria Grau. Director de Desenvolupament Corporatiu de Circontrol.
  • Joan Orús. CEO de QEV Technologies.

Tots els ponents han arribat a la mateixa idea i és que encara queda molt camí per endavant i l’administració pública ha de fer una aposta clara i decidida per construir les infraestructures necessàries per acollir l’arribada dels vehicles elèctrics.

Pere Relats ha destacat que “la xarxa de supercarregadors encara està molt verda a Espanya hi ha zones problemàtiques”. També ha demanat que les càrregues siguin “ràpides i senzilles com anar a una gasolinera, tal i com fem ara” i més facilitats per potenciar les càrregues dins d’aparcaments de blocs de pisos. Finalment ha mencionat que a la Xina es veuen increments de demanda del 35% o el 40% i que els fons europeus Next Generation són una “gran oportunitat que hem d’aprofitar, per tant, haurem d’aprendre a unir-nos, cuidar els centres tecnològics, buscar sinèrgies i augmentar l’economia circular”.

Per la seva banda, Antoni Maria Grau ha mostrat les diferències de prioritats entre alguns governs de la Unió Europea amb dades sobre els punts de recàrrega com que a Holada disposen de més de 60.000 punts, a Alemanya de més de 40.000 i que Espanya en té uns pocs milers. Les dades aportades pel director de Desenvolupament Corporatiu de Circontrol també són demolidores respecte al mercat del vehicle elèctric, “a Noruega més del 80% dels vehicles són elèctrics, a Alemanya van pel 20% i al Regne Unit estan sobre el 15%. En canvi a Espanya és el 6% i d’aquest, només un 2% és full electric quan a la resta de països es parla del 50%”. Per acabar, també ha apostat per un canvi de model energètic i que cada fabricant tindrà la seva pròpia fàbrica de bateries elèctriques.

Per part de Joan Orús també ha fet menció de les diferències entre governs posant d’exemple l’aposta de la Xina pel vehicle elèctric quan va iniciar una forta subvenció de la compra, del 50%, per reduir-la progressivament fins a quedar-se sobre el 10%. Sobre els Next Generation, Orús ha remarcat que “han de servir per crear marques espanyoles pel que hem d’evitar que vagin a multinacionals. Aquests fons els han de rebre les pimes per fer créixer la indústria i evitar que Espanya es converteixi en un proveïdor amb mà d’obra barata”.

Comentaris