Elausa Electronics guanya el Premi CIAC a la Millor Empresa d'Automoció de l'any

DESTACAT
22/6/22
398
0
  • ROR Operador Logístico rep el premi a la Millor Productivitat Industrial, Innovae a la Millor Estratègia d'Innovació i DOGA al Millor Pla d'Internacionalització.
  • El Míting d'Auto celebra la seva cinquena edició amb gairebé 300 persones i omplint el Mercat de les Flors amb representants de tota la cadena de valor del sector de l'automoció.

El Premi CIAC a la Millor Empresa d'Automoció de l'Any, el màxim reconeixement dels premis que organitza el Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya, ha anat a mans d'Elausa Electronics. GEDIA ha estat l'empresa encarregada d'entregar el premi durant la cinquena edició del Míting d'Auto, la gran nit de l'automoció catalana que ha triat el Mercat de les Flors com a escenari després de dos anys d'ajornament per la pandèmia de COVID-19 i que ha reunit gairebé 300 persones com a representació de la indústria de l'automoció a Catalunya, superant l'assistència de les edicions anteriors.

Aquesta cinquena edició del Míting d'Auto també ha premiat altres empreses que han destacat en diferents vessants. SEAT/CUPRA ha donat el Premi CIAC a la Millor Productivitat Industrial, guardó que s'ha emportat ROR Operador Logístico. La Universitat Politècnica de Catalunya ha entregat el premi a la Millor Estratègia d'Innovació que ha guanyat l'empresa Innovae i DOGA ha rebut el premi al Millor Pla d'Internacionalització de mans del Port de Barcelona. D'aquesta manera, Elausa Electronics, ROR, Innovae i DOGA s'han convertit en un referent per a tota la indústria.

Talent, Mobilitat i Indústria
Aquests són els tres eixos sobre els que ha pivotat el Míting d'Auto que ha començat puntualment amb l'Elsa Anka donant la benvinguda als assistents i donant pas al discurs inaugural del President del CIAC, Josep Maria Vall, qui ha definit la situació actual com "la crisi perfecta". De fet, ha tirat d'ironia amb "si això és la nova normalitat prefereixo l'antiga normalitat", i ha afegit "el món ha canviat i aquella antiga normalitat no tornarà". També ha aprofitat els primers minuts de la seva intervenció per felicitar els responsables de les empreses de qui ha dit que "no els veig nerviosos malgrat la situació que vivim. Per mi podem definir la crisi que patim com conduïr un cotxe sense llums enmig d'un temporal que no ens deixa veure més enllà d'un metre. Per tant, ara tocar conduir amb precaució i seguir avançant".

Per tancar el seu discurs, el President del CIAC ha volgut remarcar que "ja no es pot treballar sol i que ara és el moment dels acords comercials perquè junts ho podem fer", en aquesta línia ha demanat "adaptar els contractes i les relacions entre les empreses perquè necessitem contractes més flexibles. Ara no és el moment de la rigidesa contractual".

Després ha estat el torn de Víctor Küppers amb la conferència "Afrontar el futur amb optimisme" on ha transmès una gran dosi d'energia i ha volgut explicar els elements bàsics de la psicologia positiva, així com algunes pautes per deixar enrere visions negatives. Al final els assistents han retornat l'energia transmesa per Küppers amb una onada d'aplaudiments.

Un dels plats forts de la nit de l'automoció a Catalunya ha estat la taula rodona que han protagonitzat Daniel Crespo, Rector de la Universitat Politècnica de Catalunya; David Martín, Managing Director de GEDIA; Lluís París, Head of Automotive, Roro, SSS & Bulk Division del Port de Barcelona i Marc Riera, President de l'agrupació Future: Fast Forward (F3) i responsable d'Estratègia de Compres i Nous Projectes a SEAT S.A.

Martín ha obert el debat de la Taula d'Automoció qui ha aportat una visió des del sector industrial constatant que, "malgrat les dificultats que travessa el sector i la incertesa pel futur, amb visió estratègica a llarg termini i capacitat d'adaptació sempre hi ha oportunitats, animant també a les empreses assistents a fer un procés de reflexió profund i autocrític per trobar les palanques de canvi necessàries per afrontar de forma sostenible la transformació del sector".

Des del Port de Barcelona, París ha volgut destacar com ha d'evolucionar la logística i la mobilitat per respondre a les necessitats del sector, "el Port de Barcelona considera l'automoció com un dels principals clúster industrials als quals volem donar servei i per això busquem les sinèrgies necessàries per continuar oferint-li les eines logístiques més adients. En un entorn incert i en ràpida evolució, el Port vol aportar una important dosi de resiliència que asseguri que les cadenes logístiques aporten valor a la mercaderia, garantint el flux de subministraments i l'arribada dels productes als mercats d'una manera fiable i eficient".

Per la seva banda, Crespo ha remarcat la importància del talent dins la indústria i el paper que hi jugarà el CFPA de Martorell: "en un context de transició ?digital, ambiental i energètica-, disposar de perfils professionals capaços d'integrar-se al teixit productiu al llarg de tota la seva cadena de valor esdevé un actiu estratègic per a les empreses, i especialment per a la indústria de l'automoció. Per això, el nostre compromís des de la UPC és formar els i les professionals del futur amb aquelles competències que seran clau per a la transformació de la indústria. En aquest sentit, volem que el Campus de la Mobilitat Sostenible de Martorell sigui un punt clau per a la formació professional del sector".

Finalment, Riera ha destacat durant el debat de la Taula d'Automoció que, si la resolució del PERTE és positiva, el Grup Volkswagen, SEAT S.A. i els seus partners del projecte F3 estan preparats per mobilitzar 10.000 milions d'euros per convertir Espanya en un hub del vehicle elèctric a Europa: "És una oportunitat històrica única, la inversió industrial més gran realitzada mai a Espanya. Aquest projecte tindria un impacte econòmic enorme en la competitivitat de la indústria catalana i espanyola perquè permetria localitzar gran part de la cadena de valor del vehicle elèctric".

Abans del còctel-sopar ha arribat el gran moment de la nit, amb l'entrega de premis que ha coronat a ROR Operador Logístico, Innovae, DOGA i Elausa Electronics; i el discurs de tancament del conseller d'Empresa i Treball. Durant la seva intervenció, el conseller Torrent ha recordat que l'automoció viu un context de transició vers la mobilitat verda i per això "des del primer dia, aquest govern hem volgut acompanyar el sector en aquesta transició cap a la mobilitat elèctrica, amb una perspectiva àmplia i completa".

"Acompanyem les empreses del sector a Catalunya, reforcem la formació i també cerquem noves inversions, com la d'ILJIN, que aportarà més de 500 llocs de treball en un camp estratègic com el de les bateries; una inversió que reforçarà l'ecosistema català de la mobilitat elèctrica", ha dit el titular d'Empresa i Treball.

Torrent ha assegurat que el Govern continuarà donant suport al sector en aquest canvi perquè "volem que Catalunya lideri la indústria de la mobilitat verda del sud d'Europa, que sigui el motor de la reindustrialització del país, la clau per transformar el nostre sistema productiu".

Situació crítica a la indústria i incorporació dels CIAC Live al Míting d'Auto
Aquesta edició del Míting d'Auto ha tingut alguns elements que l'han fet diferent a les edicions anteriors. Deixant de banda canvis com el de l'emplaçament, ja que el Mercat de les Flors ha substituït les Drassanes de Barcelona, la presentació o la conferència, que enguany han anat a càrrec de l'Elsa Anka i de Víctor Küppers respectivament, el cert és que s'ha celebrat el Míting d'Auto després de dos anys d'ajornament per culpa de la pandèmia de Covid-19, i entre les persones assistents s'ha destacat les ganes de retrobar-se a l'esdeveniment de referència de tota la indústria.

El segon gran element que fa diferent el Míting d'Auto és la greu situació que travessa el sector amb diferents crisis obertes com els increments de preus de l'energia, matèries primes, transport, el desabastament de diferents components, com per exemple els semiconductors que també han generat un desabastament de xips envers la indústria. Una situació que s'ha vist traslladada tant en el discurs inaugural del Josep Maria Vall, President del CIAC, com a la taula rodona.

Per altra banda, en aquesta edició l'organització ha incorporat els CIAC Live, tres esdeveniments que s'han celebrat abans del Míting d'Auto i que han estat organitzats per la UPC, Port de Barcelona i GEDIA, aquest últim acompanyat per ARaymond, Mitsubishi Electric, SEAT/CUPRA.

El dilluns 20, el Míting d'Auto es va traslladar fins al CFPA de Martorell i amb el talent com a protagonista on la UPC es va encarregar de fer una visita i explicar a tots els assistents el model i accions que té previstes per un centre que s'ha de convertir en un referent del talent del sector. A l'acte hi va haver la presència del Rector de la UPC, Daniel Crespo, l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, el President del CIAC, Josep Maria Vall.

Cal destacar l'alta assistència de persones, molt interessades en conèixer el futur del centre. La taula rodona "La transformació del sector de l'Automoció i la Mobilitat a través de la formació, el coneixement i el talent" va estar moderada pel Clúster Manager del CIAC, Josep Nadal.

El primer CIAC Live es va tancar amb les paraules de l'Enric Vinaixa, Secretari de Treball del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat.

El dimarts 21, l'acció es va traslladar al Port de Barcelona i la mobilitat va prendre el relleu al talent. Es va poder aprofundir en com el Port es prepara pel futur amb projectes de gran calat que donen resposta a les necessitats logístiques del país, mentre es van consolidant noves tendències en l'àmbit de la mobilitat i la logística.

Finalment, ja al Mercat de les Flors i just abans del Míting d'Auto, GEDIA, Mitsubishi Electrics, ARaymond i SEAT/CUPRA han ocupat l'entrada de l'edifici per convertir la indústria en la gran protagonista abans i després del Míting d'Auto. Un dels elements més destacables ha estat el braç robotitzat amb funcions de manteniment predictiu que disposa d'un sensor de força amb funcions de pulid i reverbat i un sistema de seguretat amb sensors de proximitat que aturen el braç en detectar la presència d'una persona.

Comentaris