Els propers reptes del sector: matèries primeres, costos energètics i el PERTE 2

DESTACAT
13/12/22
137
0

Última Top Management Meeting de l'any on s'ha fet un repàs de totes les problemàtiques amb què ha hagut de batallar l'automoció catalana durant el 2022. Unes dificultats que es mantindran al llarg del 2023, tot i que algunes sembla que tindran una menor afectació, com l'escassetat de microxips.

També s'han revisat els números del sector, on el mercat encadena tres mesos de creixement i l'octubre puja un 12,2% a la Unió Europea. De fet, tres dels quatre grans mercats europeus han registrat increments de dos dígits:

  • Alemanya: +16,8%.
  • Itàlia: +14,6%.
  • UE: +12,2%
  • Espanya: +11,7%.
  • França: +5,5%.

Malgrat aquestes dades, el registre global de matriculacions durant el 2022 segueix en negatiu:

  • Itàlia: -13,8%.
  • França: -10,8%.
  • UE: -8,1%.
  • Espanya: -5,8%.
  • Alemanya: -5,5%.

La classificació per tecnologies dins la UE segueix dominada per la combustió (gasolina i dièsel) amb un nivell de vendes de més del 54%. Els cotxes híbrids són el 22,6% de les vendes, mentre que els elèctrics han suposat un 11,9%.

Abans del torn de paraules de les empreses, hi ha hagut temps per comentar dos temes més. El primer ha estat les fonts de finançament amb mencions als FEAG i com millorar la posada en marxa d'un segon PERTE pel sector que tingui una millor aplicació que la primera edició. En aquest sentit, s'han presentat algunes idees per millorar la col·laboració entre l'administració pública i les empreses de cara a aquest segon PERTE.

Per altra banda, i relacionat amb les Top Management Meetings, a partir de gener es faran reunions mensuals presencials per debatre sobre les tendències del mercat i quines són les previsions que mostren els diferents informes del sector.

Finalment, i amb la intervenció de les empreses, s'ha tornat a posar damunt la taula la problemàtica de l'escassetat i els preus de la matèries primeres i el consum energètic que s'han convertit en dos dels grans problemes sobrevinguts amb què ha d'enfrontar-se el sector.

Comentaris

Formem part de
Amb el suport de
Partners de
Col·laborem amb