El CIAC celebra el seu desè aniversari al Míting d'Auto amb rècord d’assistents de la indústria de l'automòbil

DESTACAT
28/6/23
532
0
  • LINDE + WIEMANN rep el Premi CIAC a la Millor Empresa d'Automoció de l'Any
  • El Míting d'Auto arriba a la seva sisena edició amb més de 300 assistents i omplint la Llotja de Mar amb representants de tota la cadena de valor del sector de l'automoció

El Míting d'Auto es va vestir de gala en una nit per recordar. Més de 300 assistents de la indústria de l'automòbil van presenciar, a la Llotja de Mar de Barcelona, la gran festa del CIAC que aquest any celebra el seu desè aniversari.

Aquesta nit tan especial va reunir a personalitats com el Conseller d'Empresa i Treball, M. Hble. Sr. Roger Torrent; el Secretario General de Industria y de la Pyme, Sr. Francisco Blanco; el Secretari de Treball, Enric Vinaixa; i el Director General d'Indústria, Oriol Alcoba.

L'entrega de premis, un dels moments més esperats de la nit

El Premi CIAC a la Millor Empresa d'Automoció de l'Any, el màxim reconeixement dels premis que organitza el Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya, ha anat aquest any a mans de LINDE + WIEMANN. SEAT va estar l'empresa encarregada d'entregar el premi durant la sisena edició del Míting d'Auto, la gran nit de l'automoció catalana que aquest any va superar l'assistència de les edicions anteriors. LINDE + WIEMANN va resultar escollida pel jurat pel seu talant internacional, que abraça 4 continents, tot i ser una empresa familiar.

Aquesta sisena edició del Míting d'Auto també va premiar altres empreses que destacaven en diferents vessants. GEDIA va donar el Premi CIAC a la Millor Productivitat Industrial, guardó que es va emportar PINTER, empresa líder en el pintat industrial que, tot i les dificultats ha aconseguit augmentar la seva producció de forma molt rellevant. EURECAT va entregar el premi a la Millor Estratègia d'Innovació que enguany va ser per NUTAI, que ha sorprès el jurat per la seva alta inversió en R+D+I. Finalment, CELO va rebre el premi al Millor Pla d'Internacionalització de mans d'ELAUSA i ZANINI. Un premi avalat per la seva capacitat de fabricació a 3 continents i els seus centres logístics i comercials als països amb una major presència de centres de desenvolupament i fabricants de components d'automoció.

Celebració dels 10 anys del CIAC amb pastís inclòs de l'Escribà

El CIAC celebra aquest any el seu desè aniversari, una dècada on el clúster ha treballat per convertir-se en tot un referent, tant a nivell nacional com europeu que destina els seus esforços en ajudar a les empreses a desenvolupar projectes col·laboratius i transversals per crear els fonaments del futur que passen per una mobilitat sostenible i connectada.
Sobre aquesta fita tan especial va pivotar el Míting d'Auto d'aquesta edició que va comptar amb el Quim Masferrer com a mestre de cerimònies. L'actor i presentador català va captivar els assistents amb el seu espectacle 'Bona Gent', tot un homenatge per als socis del CIAC en aquest aniversari.

Abans de l'actuació, el President del CIAC, Sergio Alcaraz, va oferir el discurs inaugural. Alcaraz va destacar el canvi que estem vivint "ara la cadena de valor no és la tradicional, hi ha altres agents implicats. La sostenibilitat, les energies, la circularitat són conceptes que han aparegut i que cada cop tenen més força. El nostre repte és adaptar-nos a aquesta nova mobilitat i ajudar a les empreses a aconseguir-ho utilitzant les eines que el CIAC posa a disposició del socis i demostrar les capacitats que té la indústria a Catalunya".

Després va ser el torn dels expresidents del CIAC Josep Maria Vall i Vicenç Aguilera en un col·loqui conduït per la Núria Domínguez, vicepresidenta del CIAC. Vicenç Aguilera, primer president del CIAC, va explicar com va ser la seva creació: "fa deu anys vam veure la necessitat de crear un clúster de l'automoció per la rellevància del sector a Catalunya i ja d'inici va aconseguir un gran recolzament per part d'empreses i Administracions. Això ens va permetre tenir un creixement ràpid i ser els primers".

Per la seva banda, Josep Maria Vall va reflexionar sobre el seu mandat, marcat per la pandèmia. "la realitat ens va posar en marxa pel moment de transició que vivia el sector. La confusió va arribar amb la COVID. En aquest context, havíem de comunicar als socis que passava amb temes tan seriosos com el tancament de Nissan. A banda, la crisi dels microxips i la carència de subministraments van parar la indústria un altre cop. La feina del CIAC era informar i ajudar als socis a tirar endavant perquè la transformació continuava i havíem de seguir negociant i buscant solucions per garantir el futur del sector".

Després de l'espectacle del Quim Masferrer, va arribar un dels plats forts de la nit: la taula rodona que van protagonitzar els fundadors del clúster Toni Garcia, expresident de DOGA; Xavier Pujol, CEO de Ficosa; Francisco J. Riberas, President de GESTAMP i Markus Haupt, Vicepresident de Producció de SEAT.

La Taula d'Indústria, moderada per la Mireia Arroyo, vicepresidenta del CIAC, va estar l'encarregada d'aportar una visió global del sector. La taula va reflexionar sobre el moment en què es troba la indústria després d'uns anys complicats. Va haver-hi unanimitat en afirmar que les crisis han ajudat a veure que aquesta és una indústria resistent i una de les més creatives. El resultat d'aquest triomf és que quasi totes les empreses han aguantat l'embranzida i poden estar aquí en aquest Míting d'Auto.

La taula no va voler deixar passar l'oportunitat per demanar a les Administracions que ajudin a les empreses en la transició, invertint en competitivitat, digitalització i incentivant tant la compra de vehicles elèctrics com la seva la fabricació per tal d'accelerar processos i que la transformació sigui una realitat en un futur proper.

Si una paraula va protagonitzar la nit d'ahir va ser transformació que es tradueix en sostenibilitat, una estratègia que, segons els ponents, ha de fer-se de forma ordenada. És una realitat que les empreses estan treballant en tecnologies més verdes, en una mobilitat més verda i amb una gran rellevància de la cadena de subministrament que cada cop és més important i que serà un dels factors clau.

A banda del finançament per part de les Administracions i la logística, la taula d'indústria va estar d'acord en el fet que un dels grans reptes del sector és atraure talent al sector de l'automoció. Per això, el CIAC va impulsar el Centre de Formació de Martorell que a poc a poc es convertirà en un focus de talent i professionalització que garantirà l'èxit del sector a Catalunya.

Després de l'entrega de premis, els discursos de tancament van arribar de mans del Secretario General de Industria y de la PYME, Francisco Blanco, i del conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent.

Durant la seva intervenció, Francisco Blanco, va anunciar que "en els propers dies s'aprovarà la nova ordre de bases que regula les ajudes en el marc del PERTE VEC, així com la convocatòria de la secció dedicada a la fabricació de bateries, component de bateries i producció de matèries primeres fonamentals per a la seva fabricació. A més, a la segona quinzena de juliol, després de l'entrada en vigor de la modificació del Reglament General d'Exempció per Categories, es publicarà també la convocatòria corresponent a la secció B, per projectes individuals vinculats a la producció de vehicle elèctric i connectat. En total, es mobilitzaran més de 1.230 milions d'euros en ajudes".

Durant la cloenda de l'acte, el conseller Torrent va recordar: "el Govern de la Generalitat, tenim un objectiu, una estratègia, i actuem en suport de la indústria de l'automoció, conscients del seu alt valor estratègic per al sistema productiu i econòmic del país, i del seu valor determinant en la generació d'oportunitats per als catalans i les catalanes".

En aquest sentit, va assegurar que és "un repte compartit al que ens ajuden a assolir iniciatives com el Míting Auto, i projectes de col·laboració público-privada tan valuosos com el Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya, que avui compleix 10 anys de molt bona feina al servei del sector i del conjunt del país, tot impulsant projectes col·laboratius, empenyent la recerca i la innovació en el sector".

La cirereta del pastís, com no podia ser d'una altra manera, va córrer en mans de l'Escribà que va preparar un pastís de commemoració d'aquest desè aniversari per a tots els assistents.

El CIAC Live presenta la cadena de valor de la indústria de l'automoció

Aquesta edició del Míting d'Auto ha tingut alguns elements que l'han fet diferent a les edicions anteriors. Un dels més destacables és el CIAC Live, un recorregut per la cadena de valor de la indústria i la mobilitat que volia transportar als assistents des de l'inici de la fabricació d'un vehicle fins a la finalització del mateix passant per tots els esglaons de la cadena. Un esforç que va estar possible gràcies a la participació d'aquestes empreses patrocinadores de l'esdeveniment: MOVVO y CYP, EURECAT, CADTECH, AROSA, GEDIA, RELATS, MOTHERSON, ELAUSA - ZANINI, FICOSA i DOGA. Per la seva banda, DRAXTON, GESTAMP, MERCER, PORT DE BARCELONA, QEV TECHNOLOGIES i SEAT formen també part del grup d'empreses patrocinadores del Míting d'Auto d'enguany.

Comentaris